Cara Letak Linkwithin Dalam Blog

Linkwithin antara blog yang berguna untuk memaparkan post yang berkaitan dalam sesebuah blog. Link within ini berbeza dengan 'related post' biasa kerana linkwithin memaparkan thumbnail bagi entri yang berkaitan.

Contoh:

Antara kelebihan menggunakan linkwithin adalah:
1.Paparan dengan thumbnail yang lebih menarik perhatian pengunjung
2.Cara yang mudah untuk letak dalam blog tanpa memerlukan ubahan yang kompleks.

Berikut adalah cara ringkas untuk meletakkan linkwithin dalam blog.

1. Buka web www.linkwithin.com

2. Pada paparan yang muncul, masukkan maklumat yang berkaitan.
Cara Letak linkwithin Dalam Blog

Jika background anda gelap,tick pada kotak kosong kecil tu, dan pastikan anda masukkan bilangan yang sesuai dengan lebar blog anda.

3. Klik pada install widget
Cara Letak Linkwithin Dalam Blog


4. Pilih blog anda ingin masukkan linkwithin(pilih jika anda ada lebih dari 1 blog, kemudian klik add widget
Cara Letak Linkwithin Dalam Blog


5. Apabila sudah selesai, klik save pada page element anda. Dan boleh lihat hasilnya.:)
Cara Letak Linkwithin Dalam Blog


114 comments:

  1. entry yg bagus :)

    thnks sbb buat tutorial ni :)

    ReplyDelete
  2. yer yer..nak try buat ni..mcm ni la...bagus..tak kedekut ilmu..cayalah..kredit2.

    ReplyDelete
  3. Trima-kasihlah diatas ilmu yg diberi. Semoga berjaya selalu

    ReplyDelete
  4. dah jadi..tp takder gambar ker..?

    ReplyDelete
  5. wah...sgt membantu..bez2..tq2....

    http://sky8men.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. need help..uwaa..kalau nak buang linkwithin ni, cmane lak eh??sobsob..carik xjumpe da...uwaaa

    ReplyDelete
  7. new blog eh unwanted..sis dulu pasang, then guna related post, hilang, now pasang balikpas baca entry ni :) baru teringat

    ReplyDelete
  8. salam.. awak saye nak tanye..nape sye x dapat pergi ke link http://www.linkwithin.com/learn
    ea.. macam ade mslh teknikal je..

    ReplyDelete
  9. MoNteBeLa_ieRa,
    dah cek link tu,ok je lagi.
    cuba try lagi..

    ReplyDelete
  10. awak..saye dah cube..x boley jugak la.. x tau nape..

    ReplyDelete
  11. lepas saye klik get widget tu.. die kluar
    Proxy Error

    The proxy server received an invalid response from an upstream server.
    The proxy server could not handle the request POST /learn.

    Reason: Error reading from remote server

    huhu... sye guna safari nie..ade kene mengena ke wak..?

    ReplyDelete
  12. MoNteBeLa_ieRa,
    itu macam masalah dengan proxy.
    bukan sebab widget ni.
    tkt proxy sana block kot.

    ReplyDelete
  13. saya masih x jelas T.T mana perlu saya tekan.. xjumpa pon cm ni T.T xde pon install widget tu-

    ReplyDelete
  14. blog yg bagus,,boleh,,saya belaja membuat blog

    ReplyDelete
  15. kenapa saya nyerk linkwithin x nmpk??

    http://ceritaapot.blogspot.com/

    ReplyDelete
  16. tima kasih byk² sy da berjaya buat
    eeee suka²

    ReplyDelete
  17. terima kasih :)
    tp kenapa ada link within kat 1 post je?

    ReplyDelete
  18. kenapa saya buat link within tu naik byk kali?iskkk

    ReplyDelete
  19. sy guan akaun yahoo..bukan gmail..jadi tak boleh jgk ke nk wt linkwithin ni???

    ReplyDelete
  20. kenapa yer.. asyik sia relatedkan ngan post yg sama je.. padahal lain2 label?? ada conclusion tak?? tolong bantu...

    http://mdzulhaizer.blogspot.com

    ReplyDelete
  21. xkuar pn post kt linkwithin... :(

    http://mizzliyana.blogspot.com

    ReplyDelete
  22. huss dah jadi dah.. seronoknya!. tenkyu2.. moga2 tuan punya bloger ni dimurahkan rezki banyak.. Aaamin

    ReplyDelete
  23. nape x kua??
    ley bantu..

    www.limelog.blogspot.com

    ReplyDelete
  24. dah lama cari tutorial ni..baik hati tuan rumah ni sudi kongsi..terutama sekali budak baru belajar macam aku ni..ok nat try dulu..

    ReplyDelete
  25. dah berjaya yeah!! tq byk2 smga tuan rumah murah rezeki..tak lokek nak kongsi ilmu...=)

    ReplyDelete
  26. y i cant do tht??...
    invalid url??..ape kah itu??..

    ReplyDelete
  27. Salam,
    Sy junior dlam blog nyh..
    Dlam nyh sy dpat byk manfaat taw..
    Dlam byk2 cra yg ltak dlam nyh skit2 ja bley buat..
    Yg laen tak taw buat..
    Lawat2 la blog sy nyh http://khaiqayunan.blogspot.com/

    ReplyDelete
  28. nape saya nyer x kuar? just text link jer..
    Blog lagi satu kuar lak

    www.ayuniey.blogspot.com

    ReplyDelete
  29. salam.awak..saya nak tnya.kenapa sy nak daftar dgn nuffnang tapi tak dapat???dia ckp sy pasword sy tak padan. kena daftar dulu or pakai yg blog punya???

    lagi satu apa yg dimaksudkan dgn naikkan trafik?nak naik sampai cecah langit ker?

    ReplyDelete
  30. awat aku buat ada text je macam ni:

    anda mungkin meminati :
    . suka garu kepala
    . saya ponteng sekolah
    . cara garu misai

    tade pon jadi macam kat atas , please help me!

    ReplyDelete
  31. holla..nape ade sentense 'u might also like' jer ek?huhu

    ReplyDelete
  32. macam mane erkk sy punya linkwithin tu duduk dekat atas dari fb like tu?

    ReplyDelete
  33. tq.. info yg sgt berguna utk yg baru belajar mcm saya.. follow to support.. tq

    ReplyDelete
  34. salam..nape tjuk yg saya dh delete msih ada lg?
    http://shahidanz30@yahoo.com

    ReplyDelete
  35. saya masih xberjaya la...
    xkuar pun pos yang related ngn link within

    ReplyDelete
  36. tengkiu² bagi tutorial ni!!! ai dah buat dan jadi!!! ('',)

    p/s : Sila lah BlogWalking ye...tengkiu...

    1.New Entry "SERAM SEJUK~adehhh~"

    ReplyDelete
  37. dye tulis ni je

    (you might also like)

    tpi bnde nye x de pun

    ReplyDelete
  38. wowwww i made it! thank u soooo much :)

    ReplyDelete
  39. 3. Klik pada install widget..( kat mana nk install ni..tk jmpe pon..) ade sape2 lewh gtau..

    ReplyDelete
  40. knp msuk email dia tknk app...

    ReplyDelete
  41. nape post yg ak dh delete pon masih ada kt linkwithin?

    ReplyDelete
  42. naper linkwithin ade tp xde ape2 post pun kat bawah tu

    ReplyDelete
  43. best...memang sangat best...thank a lot...berguna buat new in blog..

    ReplyDelete
  44. kenapa ta jadi . . .??pelik la

    ReplyDelete
  45. Saya dah try tapi tak pernah jadi..

    ReplyDelete
  46. nape xleh nak link..kalau kite link,die still kuar alamat blog lame..sedangkan saya dah tukar alamat blog tue..help me=(..dh 3ari dh try wat,tp still xdapat jugak..huu

    ReplyDelete
  47. Terima kasih!!!baru nmpak kemas blog! :D

    ReplyDelete
  48. admin .. sy nak tnya , sebelum ny sy ada buat linkwithin tp dgn url blog berbeza , then sy baru tuka blog url..sy cuba klik linkwithin pada url baru tu x boleh..mcm mana sy nak buat ye? =="

    ReplyDelete
  49. dah jadi.. thnks ya for da tuto.. :)

    ReplyDelete
  50. salam..nape saya punya dia x keluar gambar..just kua perkataan je..dulu xmcm ni pun...........

    ReplyDelete
  51. shalinfaizda :> maybe awk punyer saiz lebar utk post tu x sesuai.. cuma awk letak 2 entry saje dulu..cuba ye..sekadar membantu..huhu

    ReplyDelete
  52. As'salammualaikum...
    Saya dah bubuh linkwith...memang jadi..tapi masalah saya ada post lama yang saya dah delete dia keluar di kotak linkwith...apa perlu saya buat cikgu..tunjuk ajarku sifu

    ReplyDelete
  53. knp ta de gambar ponn....ade word jerr

    ReplyDelete
  54. amat menarik sekali... buat blog tuk sronok2..tapi bila dapat ilmu mcm nie rasa tertarik sangat.. trima kasih

    ReplyDelete
  55. erk camne ek ??? sye pny da jd tp dia x kuar gmbr pown dia kuar dlm bntk poin jew
    you might also like :
    *kisah ak
    *kisah ak 2
    *kisah ak 2
    camne nk bg dia ad gmbr ???

    ReplyDelete
  56. Bantuan !!!
    Dah byk kali saya cuba end-result masih sama.
    Linkwithin tu mmg menjadi tp tajuk bawah tu xda.
    Then asyik tunjuk link yg sama jer..

    http://sarfaeiz.blogspot.com/

    ReplyDelete
  57. mane nak dapat gambar kat tajuk entri tuu ???

    ReplyDelete
  58. Salam. Nak tnye . .camne nak buang linkwithin ea ?

    ReplyDelete
  59. hahaaa..knp x boleh nie..tak keluar entry ape pon..just kuar you might also like...:'(

    ReplyDelete
  60. nape x dpt guna eh???xkuar pun link tu..:(

    ReplyDelete
  61. Saya abik tutorial ni,
    memang dah lama cari
    terima kasih bebyk........

    ReplyDelete
  62. asal aku punye kuar 3 kotak jer, aku mohon 4 kotak kuar 3 kotak..3 kotak sikit sgt lah, blog aku lebar la jgk..lebih krg mcm blog nih laa,, aduhai

    ReplyDelete
  63. kenapa xkeluar box iklan 2,, sedangkan semuanya dah buat?? kenapa unwanted? harap dijawap..

    ReplyDelete
  64. nape x kuar pun :(
    http://muhamadzulhanif.blogspot.com/

    ReplyDelete
  65. thankzz menjadi jugak!
    usha usah yer http://vanieylloworld.blogspot.com

    ReplyDelete
  66. satu perkongsian ilmu yang amat berguna. terima kasih.

    ReplyDelete
  67. AsSalam ... terima kasih banyak atas info yg diberikan. Sangat berguna buat blogger baru macam saya. Dah lama mencari cara-cara nak buatkan blog lebih menarik untuk tarik traffic ke biz home-based saya. May Allah bless u

    ReplyDelete
  68. TERIMA KASIH BANYAK BANYAK BANYAK. MUCHOS GRASIAS! SAYA DAH LAMA CARI BARU JUMPA. :)

    ReplyDelete
  69. kalau nak buat anda juga mungkin meminati,,, keluar info lain bukan post kita,, macam mana ek?

    ReplyDelete
  70. ok..akhirnya yati dh berjaya....tapi yati punya xkeluar gambar kenapa ya?just tulisan je..lagi satu yati pilih 4 tetapi yg keluar 2 je?

    Ni blog yati
    http://yatiyue.blogspot.com/

    ReplyDelete
  71. Bagus nih tutorialnya...
    membantu banget...
    Thanks gan...

    Jgn lupa mampir ke blog ane
    http://allabout-stuff.blogspot.com

    ReplyDelete
  72. saya buat xde link pun ada gambar shj...adoiii..

    ReplyDelete
  73. sarolyda.blogspot.com ..ni blog saya :( so sad

    ReplyDelete
  74. Thanks for the info.. Sangat berguna!

    ReplyDelete
  75. kenapa saya punya tak keluar thumbnail pun..tajuk pun satu jerk padahal pilih 3..

    ReplyDelete
  76. salam ke blog saya www.nurulasihqah.blogspot.com

    ReplyDelete
  77. da berhari-hari cuba tapi tak dapat.. kenapakah?? die asyik2 kuar error.. walhal da ikut da cara2 ni..huhu.. help me :(

    ReplyDelete
  78. sampai hari ni tak jadi2 lagi..huhu..
    http://indakandiisan.blogspot.com

    ReplyDelete
  79. saya pun buat tak kluar gmbr. tajuk ja ada camna ekk

    ReplyDelete
  80. xjadi pun http://storyfromummi.blogspot.com/

    ReplyDelete
  81. dah try buat tak jadi, keluar error suh edit content,
    nak letak apa kat edit content?

    http://suzieahmad.blogspot.com

    ReplyDelete
  82. Alhamdulillah.. Tq bagi tutorial ni..
    Dah buat & Menjadi..

    http://ibuzharifqusyairi.blogspot.com/

    ReplyDelete
  83. yeay.... berjaya buat!!!! thanks for sharing this awesome tutorial :-)

    jemput datang my blog Di Sini Lahirnya Sebuah Cinta

    ReplyDelete
  84. Dah pasang di blog tetpi loading blog menjadi pelahan.

    ReplyDelete